سسه تحقیقاتی Strategy Analytics، در روز پنجشنبه 4 می 2017 (14 اردیبهشت 1396) گزارش خود را از عرضه جهانی دیوایسهای پوشیدنی در سهماهه نخست سال 2017 منتشر کرد. طبق این گزارش، اپل هماکنون در رتبه نخست عرضه پوشیدنیها در دنیا قرار دارد و پس از آن، شائومی و فیتبیت، به ترتیب دوم و سوم هستند. در اولین فصل از سال 2017 – پایانیافته در 31 مارچ – عرضه جهانی پوشیدنیها با 21 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از 18.2 میلیون دستگاه در سهماهه نخست 2016، به 22 میلیون دستگاه رسید، که در این میان اپل با عرضه 3.5 میلیون دستگاه و در اختیار داشتن 16 درصد از سهم بازار، به یکهتاز دنیای دیوایسهای پوشیدنی تبدیل شد. در ادامه، آمار عرضه سه کمپانی برتر ارائه میشود.
Strategy Analytics Wearables Market Report Q1 2017
• اپل
همان طور که گفته شد، اپل در سهماهه نخست سال 2017، حدود 3.5 میلیون دیوایس پوشیدنی را به بازار عرضه کرد که در مقایسه با 2.2 میلیون دستگاهی که در سهماهه نخست سال 2016 عرضه کرده بود، از رشد خیرهکننده 59 درصدی حکایت میکند. در گزارش IDC از بازار پوشیدنیها در سهماهه چهارم سال 2016، خواندیم که اپل با عرضه 4.6 میلیون دستگاه و در اختیار داشتن 13.6 درصد از سهم بازار، پس از فیتبیت و شائومی در رتبه سوم عرضه این محصولات قرار داشت. اما در سهماهه نخست 2017، اپل موفق شد طبق گزارش Strategy Analytics سهم خود را به 16 درصد رسانده و با پیشی گرفتن از شائومی و فیتبیت، در رتبه نخست عرضه این محصولات قرار بگیرد. به گفته Strategy Analytics، مدل جدید اپلواچ با نام Apple Watch Series 2 به دلیل طراحی پیشرفته، بازاریابی و تبلیغات گسترده و عرضه مناسب در خردهفروشیها، در آمریکا، انگلیس و سایر بازارها فروش خوبی داشته است.
Strategy Analytics Wearables Market Report Q1 2017
برندهای اصلی سازنده دیوایسهای پوشدنی در سهماهه اول سال 2017 نسبت به سال 2016
• شائومی
کمپانی چینی شائومی در سهماهه نخست سال 2017، حدود 3.4 میلیون دستگاه پوشیدنی را به بازار عرضه کرد و با در دست گرفتن 15 درصد از سهم بازار، با اختلاف کمی نسبت به اپل، در جایگاه دوم قرار گرفت. البته این میزان، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 10.5 درصد افت داشته است. شاید یکی از علل موفقیت شائومی در بازار دیوایسهای پوشیدنی، قیمت ارزان محصولاتش باشد که البته از نظر عملکرد، با محدودیت مواجه است.
Xiaomi Mi Band 2
شائومی Mi Band 2
• فیتبیت
سهماهه اخیر، احتمالا یکی از ناگوارترین دورانها در تاریخ فیتبیت محسوب میشود، چرا که سلطه طولانی مدت این کمپانی بر بازار پوشیدنیها، به یکباره در این سهماهه به پایان رسید و فیتبیت به جایگاه سوم عرضه جهانی تنزل یافت. این کمپانی در سهماهه نخست سال 2016 با عرضه 4.5 میلیون دیوایس پوشیدنی، با فاصله زیادی از شائومی و اپل، در رتبه اول قرار داشت و این جایگاه را تا پایان سال 2016 حفظ کرد، اما در اولین فصل از سال 2017، فیتبیت با عرضه تنها 2.9 میلیون دستگاه از محصولات پوشیدنی و کسب سهم 13.2 درصدی از بازار، در رتبه سوم قرار گرفت که این وضعیت حاکی از افت سالانه 36 درصدی در عرضه است.
Fitbit Alta HR