به گزارش موسسه پژوهشی Strategy Analytics شرکت سامسونگ موفق شده در سهماهه سوم سال جاری میلادی بیشترین تعداد اسمارتفون را در ایالات متحده آمریکا به فروش برساند و از اپل، رقیب دیرینه خود، پیشی گیرد. به این ترتیب، کمپانی کرهای توانست پس از حدود سه سال و به طور دقیق از فصل دوم 2017، جایگاه نخست خود را در بازار آمریکا باز پس گیرد. سامسونگ در بازه زمانی جولای تا سپتامبر امسال حدود 33.7 درصد از سهم بازار گوشیهای هوشمند را در آمریکا در اختیار داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش 6.7 درصدی را نشان میدهد.

بر اساس گزارش Strategy Analytics پس از سامسونگ، اپل با 30.2 و الجی با 14.7 درصد رتبههای بعدی را در ایالات متحده به خود اختصاص دادهاند. به باور تحلیلگران این موسسه، بخش بزرگی از رشد سامسونگ به لطف گوشیهای مقرونبهصرفه و میانرده این کمپانی محقق شده است؛ هرچند نمیتوان از نقش پرچمدارانی همچون گلکسی نوت 20 و گوشی خمشونده Galaxy Z Fold2 چشمپوشی کرد.
از سوی دیگر از یاد نباید برد که عرضه دیرهنگام سری آیفون 12 هم در این میان بیتأثیر نبوده و به نفع کمپانی کرهای عمل کرده است. غول کوپرتینویی به طور معمول گوشیهای جدید خود را در سپتامبر هر سال معرفی میکند اما امسال رویه را تغییر داده و در اکتبر سال جاری از نسل جدید آیفون رونمایی کرده است. از این رو، انتظار میرود در سهماهه چهارم با تأثیر عرضه و فروش سری جدید آیفون، فضای رقابتیتری شکل گیرد.

طبق گزارش Strategy Analytics طی سهماهه سوم سال جاری میلادی سامسونگ در سطح جهانی هم پیشرو بوده و 21.9 درصد از سهم بازار اسمارتفون را از آن خود ساخته است. پس از این شرکت، هواوی با 14.1 درصد و شیائومی با 12.7 درصد به ترتیب رتبههای دوم و سوم را به خود اختصاص دادهاند.
بر اساس شنیدهها و گزارش برخی منابع، سامسونگ در پی آن است که از چالشهای کنونی و مشکلات پیش روی هواوی بیشتر بهره گیرد و اسمارتفونهای سری گلسی S30 را در ماه ژانویه سال 2021 به بازار عرضه کند. به این ترتیب، با توجه به روی کار آمدن رییسجمهور جدید ایالات متحده و احتمال کاهش موانع پیش روی هواوی، عرضه محصول جدید اپل و حضور موثر سامسونگ، سهماهه نخست سال آینده میلادی به احتمال زیاد دوران تشدید رقابت میان این غولهای فناوری خواهد بود.