مطالب داغ
صفحه اصلی » موبایل و تبلت » گزارش Kantar از سیستم ‌عامل‌های اسمارت‌فون در سه‌ماهه منتهی به می 2017 – بازگشت سامسونگ به رتبه نخست فروش در آمریکا
تبلت تاشو لنوو
تبلت تاشو لنوو

گزارش Kantar از سیستم ‌عامل‌های اسمارت‌فون در سه‌ماهه منتهی به می 2017 – بازگشت سامسونگ به رتبه نخست فروش در آمریکا

مؤسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel ComTech در روز پنجشنبه 9 آگوست 2017 (19 مرداد 1396) گزارش خود را از سهم سیستم عامل‌های اسمارت‌فون در بازارهای جهانی گزارش اخیر، وضعیت آماری سیستم عامل‌ها را در بازه زمانی سه‌ماهه منتهی به می 2017 بررسی می‌کند (توجه داشته باشید که این بازه زمانی با سه‌ماهه‌های مرسوم متفاوت است). طی این مدت، iOS در بازارهای آمریکا، استرالیا و ژاپن عملکرد قدرتمندی داشته و در مقابل، بازارهایی مثل بریتانیا، آلمان و فرانسه شاهد رشد اندروید بوده‌اند. بازار موبایل چین هم، تغییر قابل ‌ملاحظه‌ای را تجربه نکرده است.

در ادامه با جزئیات بیشتری به بررسی آماری سیستم عامل‌ها در بازارهای مختلف می‌پردازیم.

Kantar WorldPanel Smartphone OS Market Report Three Months Ending May 2017

• ایالات متحده

در پایان سه‌ماهه منتهی به می، اندروید با در اختیار داشتن 64.8 درصد از سهم بازار موبایل آمریکا همچنان پیشتاز است. در این میان عملکردسامسونگ در بازه زمانی مذکور جای تأمل دارد. دومینیک سانه‌بو (Dominic Sunnebo)، مدیر واحد کسب‌وکار مؤسسه Kantar، در این باره می‌گوید: «طی سه‌ماهه منتهی به می 2017، سهم بازار سامسونگ از 32.9 درصد در دوره قبلی، به 36.2 درصد افزایش یافت و سامسونگ توانست مجددا جایگاه نخست فروش در ایالات متحده را از آن خود کند.» البته باید توجه داشت که علی‌رغم این رشد فصلی، فروش سامسونگ در ایالات متحده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1.1 درصد افت داشته است. در مقابل، اپل موفق شد طی این مدت فروش خود را 4.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داده و 34 درصد از سهم بازار اسمارت‌فون‌های آمریکا را به سیستم عامل iOS اختصاص دهد.

Kantar WorldPanel Smartphone OS Market Report Three Months Ending May 2017

بدون شک یکی از عواملی که سامسونگ را به جایگاه نخست خود در بازار آمریکا بازگرداند، عرضه گلکسی اس8 بوده، اما به اعتقاد سانه‌بو، انتظار می‌رفت عرضه پرچمدار تمام‌عیاری مثل گلکسی اس8، جهش بیشتری را در میزان فروش سامسونگ در ایالات متحده ایجاد کند. در حال حاضر، از 10 اسمارت‌فون پرفروش در ایالات متحده، 5 مورد به کمپانی اپل و 5 مورد به سامسونگ تعلق داشته و این دو شرکت همچنان به سیطره خود در این بازار ادامه می‌دهند. آیفون‌های 7 و 7 پلاس در صدر لیست پرفروش‌ها بوده و پس از آنها گلکسی اس7 و گلکسی اس8 به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم این لیست قرار دارند. گفتنی است، عرضه LG G6، پرچمدار ال‌جی، نتوانست تأثیر چشمگیری بر بازار آمریکا بگذارد، چرا که G6 در رتبه سیزدهم گوشی‌های پرفروش جای گرفته و سهم آن از بازار آمریکا تنها 1.3 درصد است.

Samsung Galaxy S7 vs Samsung Gakaxy S8

سامسونگ گلکسی S7 در سمت چپ و گلکسی S8 در سمت راست

البته نظریه دیگری نیز برای پیشی گرفتن اخیر سامسونگ از اپل در آمریکا مطرح است؛ اینکه سامسونگ همواره پرچمدارهای خود را در بهار عرضه می‌کند ولی اپل این کار را در پاییز همان سال انجام می‌دهد. پس می‌توان انتظار داشت که تا چند ماه دیگر، اوضاع برعکس شود.

ویندوزفون – که مایکروسافت رسما پشتیبانی خود را از آن متوقف کرده – در سه‌ماهه مذکور، 1.1 درصد از بازار اسمارت‌فون‌های ایالات متحده را تشکیل داده و سهم سیستم عامل بلک‌بری نیز تنها 0.1 درصد گزارش شده است.

• چین

در پایان سه‌ماهه منتهی به می 2017، حدود 80.5 درصد از اسمارت‌فون‌های فروخته‌شده در مناطق شهری چین، اندرویدی بوده و این میزان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، تنها حدود 1 درصد رشد را برای این پلتفرم به همراه داشته است. در بین فروشندگان اندروید، هواویبا 2.9 درصد رشد سالانه در فروش، پیشتاز بوده و 28.3 درصد از بازار چین را به نام خود کرده است. پس از پشت سر گذاشتن چند ماه پرچالش، شائومی نیز به لطف عرضه موفقیت‌آمیز Xiaomi Redmi Note 4X – که در سه‌ماهه یادشده چهارمین اسمارت‌فون پرفروش در چین بوده – توانست خود را آرام آرام به سطح بالای بازار نزدیک‌تر کند.

Kantar WorldPanel Smartphone OS Market Report Three Months Ending May 2017

تامسین تیمپسون (Tamsin Timpson)، مدیر بینش استراتژیک Kantar در آسیا، بر این باور است که عرضه Redmi Note 4X تاحدی توانست شتاب از دست‌رفته شائومی را به این کمپانی بازگرداند، اما این برند در فروش دیوایس‌های رده بالاتر خود، پیشرفت کندی دارد. به گفته تیمپسون، متوسط قیمت فروش اسمارت‌فون‌های شائومی در بازه زمانی سه‌ماهه منتهی به می، 41 درصد پایین‌تر از متوسط قیمت فروش بازار چین (1,523 یوان) و 33 درصد کمتر از متوسط قیمت فروش برند Honor هواوی بوده اس

درباره مهندس رضا نقاش زاده

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alldigi.ir