مطالب داغ
صفحه اصلی » موبایل و تبلت » نگاه هواوی به آینده: تبدیل زیربرند آنر به چهارمین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان

نگاه هواوی به آینده: تبدیل زیربرند آنر به چهارمین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان

یچارد یو (Richard Yu)، مدیر عامل گروه کسب‌‌وکار مصرف‌کنندگان ، به تازگی در حساب کاربری رسمی خود در وب‌سایت Sina weibo از تعیین اهداف راهبردی جدیدی برای هواوی و زیربرند آنر . این برنامه‌ها در راستای اهدافی است که او از سال 2012 برای مجموعه هواوی در نظر گرفته و آنها را با موفقیت، به مرحله اجرا درآورده است. در چندین سال گذشته هدف اصلی یو تبدیل هواوی به تولیدکننده شماره یک گوشی هوشمند در جهان بوده است؛ عنوانی که اینک در اختیار کمپانی سامسونگ است. به علاوه، بر اساس این برنامه راهبردی، یو در پی آن است که آنر را نیز به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی در چین و چهارمین سازنده برتر اسمارت‌فون در جهان تبدیل کند.

Huawei and Honor New Strategic Goals

یو در ادامه به همکاری نزدیک‌تر هواوی و آنر برای توسعه فناوری‌های نوآورانه در آینده اشاره کرده و از همکاری این دو برند برای ایجاد کانال‌های توزیع و توسعه برنامه‌های خرده‌فروشی خبر داده است. به این ترتیب، «هواوی و آنر احتمالا در سال جاری به بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان تبدیل خواهند شد.»

از دیگر اهدافی که یو برای هواوی و آنر در نظر گرفته می‌توان به برنامه‌ریزی برای تبدیل از ODM بدون برند به شرکت OEM مستقل، ارتقا از تولید گوشی‌های رده پایین به ساخت محصولات میان‌رده و پیشرفته و توقف فروش گوشی‌های ساده و رده پایین (یا feature phoneها) با حجم بالا و حاشیه سود پایین اشاره کرد. به علاوه، ترکیب پردازنده‌ چهار هسته‌ای HiSilicon و تراشه Balong، توسعه کسب‌وکار مبتنی بر تجارت الکترونیکی، بهبود رابط کاربری اختصاصی هواوی یعنی EMUI و در نهایت تبدیل این کمپانی به سازنده برتر در صنعت جهانی سخت‌افزار از جمله برنامه‌هایی است که یو قصد دارد در کنار مجموعه خود آنها را عملی سازد.

Huawei and Honor New Strategic Goals

Richard Yu، مدیر عامل گروه کسب‌‌وکار مصرف‌کنندگان هواوی

در همین راستا، هواوی اخیرا گزارش مالی خود را از سال 2018 منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، درآمد این کمپانی چینی در سال 2018 به 721.2 میلیارد یوان (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 107.13 میلیارد دلار) رسیده است که نسبت به سال 2017 رشد 19.5 درصدی را نشان می‌دهد. بخش کسب‌وکار مصرف‌کنندگان درآمدزاترین بخش هواوی بوده که در سال گذشته میلادی توانسته با فروش 348.9 میلیارد یوان (معادل 52 میلیارد دلار) در بخش کسب‌وکار شبکه‌های زیرساخت اپراتوری، رشد سالانه 45.1 درصدی را رقم بزند.

به علاوه، داده‌های این گزارش از عملکرد خوب زیربرند آنر نیز حکایت دارد. تعداد محصولات عرضه‌شده آنر در سال گذشته میلادی 27.1 درصد رشد سالانه داشته و این کمپانی موفق به افزایش بیش از 170 درصدی فروش خود در سراسر جهان شده است. همچنین بر اساس گزارش IDC، آنر از نظر حجم فروش آنلاین محصولات، با 29.4 درصد رشد سالانه توانسته جایگاه دوم را در میان دیگر تولیدکنندگان اسمارت‌فون به خود اختصاص دهد. باید توجه داشت که با توجه به افت 3.1 درصدی میزان ارائه گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، رشد عرضه و فروش محصولات هواوی و زیربرند آنر فوق‌العاده چشمگیر به نظر می‌رسد.

که نخستین پرچمدار سال 2019 این برند با دوربین سلفی درون صفحه‌نمایش محسوب می‌شود، در کنار دوربین اصلی از دوربینی بهره می‌برد که مجهز به حسگر TOF (زمان پرواز) برای تشخیص عمق سه‌بعدی است. صفحه‌نمایش این گوشی 6.4 اینچی با نام تجاری All-View دارای وضوح فول اچ‌دی پلاس با فشردگی پنل 398ppi و نسبت تصویر 19.5:9 است که دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی در حفره‌ای با قطر 4.5 میلی‌متر در سمت چپ بالای آن قرار دارد. ناگفته نماند که آنر قصد دارد همگام با Mate X هواوی، نخستین اسمارت‌فون 5G خود را تا پایان سال جاری میلادی معرفی کند.

Honor View 20

Honor View 20

هواوی زمان عرضه نخستین گوشی خم‌شونده خود یعنی Mate X را سه‌ماهه دوم 2019 اعلام کرده است. این گوشی مجهز به، اولین پروسسور 7 نانومتری دنیا و مودم نسل پنجم  برای فعال کردن 5G خواهد بود. بر اساس گفته‌های شرکت سازنده، این مودم به عنوان رقیبی برای Snapdragon X50، اولین مودمی است که از معماری‌های مختلف نسل پنجم در همه کشورها پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین ظاهرا هواوی چیپ‌ستی مبتنی بر 5G را با نام Tiangang معرفی کرده و مدیر کسب‌وکار اپراتورهای این شرکت از بستن قرارداد در زمینه ارتباطات نسل پنجم با 30 کشور جهان (18 کشور اروپایی، 9 کشور در خاور میانه و سه کشور در حوزه آسیا-اقیانوسیه) خبر داده است.

درباره مهندس رضا نقاش زاده

دیدگاهتان را بنویسید

alldigi.ir