شیپور، استارتاپ  حوزه نیازمندی های آنلاین، اخیراً موفق به جذب بیش از 38 میلیارد تومان سرمایه داخلی و خارجی شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت شیپوراین جذب سرمایه که با همراهی برخی از سهامداران قبلی و سرمایه گذار جدید، صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس انجام شد، ارزش این شرکت را به بیش از 268 میلیارد تومان رسانده است.

شیپور یکی از  شرکتهای نوپا در حوزه نیازمندی های آنلاین کشور است که پس از گذشت 5 سال از شروع فعالیت امکان ثبت آگهی نیازمندی کالای نو و دست دوم را به کاربران خود داده است.

اربابیان، مدیر عامل شیپور در خصوص این جذب سرمایه عنوان کرد:”این جذب سرمایه ما را در بهبود زیر ساخت، گسترش خدمات و دستیابی به اهداف بلند مدت شرکت کمک خواهد کرد. خرسندیم که صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس بعنوان یکی از صندوق های جسورانه بورسی، به خانواده ما پیوسته است.

کاظم زاده مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس در خصوص این سرمایه گذاری گفت: “صندوق رویش با توجه به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود، به دنبال فرصت‌های مناسب در بین استارتاپ‌های توسعه‌یافته بوده است. علت توجه صندوق به این نوع استارتاپ‌ها تعداد اندک سرمایه‌گذاران بالقوه بوده که باعث شده استارتاپ‌ها حاضر به جذب سرمایه با ارزش‌گذاری‌های جذاب باشند. این در حالیست که به دلیل وجود سرمایه‌گذاران بالقوه زیاد در مراحل اولیه عمر استارتاپ‌ها، با وجود ریسک عدم موفقیت بسیار بالا ارزش‌گذاری‌های پیشنهادی‌ نسبتاً بالا باشد. در حالیکه استارتاپ‌های مشابه شیپور به جهت توسعه‌یافتگی بالا، ریسک شکست بسیار پایینی دارند. در کنار آن، با توجه به افق سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت‌تر در استارتاپ‌های توسعه‌یافته، به منظور مدیریت ریسک پرتفوی صندوق این تصمیم مناسب ارزیابی شد و به دیگر صندوق‌ها نیز پیشنهاد می‌شود در یک یا دو استارتاپ توسعه‌یافته سرمایه‌گذاری نمایند. نظر به سرمایه‌گذاران صندوق و ماهیت عمومی آن‌ها، ایجاد بازده در مقاطع زمانی کوتا‌ه‌تر از این طریق برای ایشان جذاب خواهد بود. موارد ذکر شده موجب شد مجموعه صندوق جسورانه رویش لوتوس تصمیم به سرمایه‌گذاری در استارتاپ شیپور کند. “.

روابط عمومی شیپور همچنینن نقل قولی را از دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه ریاست جمهوری  درباره این سرمایه گذاری گرفته و به نقل از وی آورده است: “استارت آپها ماهیاتاً در ابتدای مسیر، رشد عملیاتی چشم گیری را تجربه میکنند، لیکن عدم سودآوری در سالهای ابتدایی موجب می شود برای تداوم رشد سریع خود به جذب سرمایه روی آورند. ازین رو بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی نهادهای سرمایه گذاری از جمله صندوقهایی که به بازار سرمایه متصل هستند میتواند در تغذیه اقتصادی استارت آپ‌ها بسیار مفید و راهگشا باشد”.

شایان ذکر است که فرآیند جذب این سرمایه در طول  3 ماه و با مشاوره گروه مالی فیروزه انجام شده است که نهایتاً در دی ماه امسال با امضا قرارداد خرید سهام و تزریق سرمایه به شرکت به سرانجام رسید.

گفتنی است رقیب شیپور یعنی مجموعه کافه بازار و دیوار نیز اخیرا از یک سرمایه‌گذاری جدید خبر داده بود.