مطالب داغ
صفحه اصلی » اخبار » حال و روز ادمینهای تلگرامی در دوران پسا فیلترینگ

حال و روز ادمینهای تلگرامی در دوران پسا فیلترینگ

با همه گیر شدن پیام رسان تلگرام فرصت خوبی برای فعالان کسب و کار مجازی ایجاد شد تا از چند روش به درآمد برسند:

عده ای با ایجاد کانال تلگرام برای مشتریان خود به معرفی محصولات پرداخته و به کسب و کار واقعی خودرونق دادند و عده ای هم که در فضای واقعی کسب و کار نداشتند با ایجاد کانالهای پر مخاطب و از طریق جذب تبلیغات و فروش محصولات به ایجاد درآمد برای خود پرداختند که البته هر دو گروه ساعتها وقت صرف بروز کردن کانال خود کردند و البته گروه دوم شبانه روز در خدمت کانال تلگرامی خود بودند و با افزایش اعضای کانال خود را دراه موفقیت دیده و به عنوان کارآفرین مطرح شدند و بعضا به درآمدهای میلیونی هم رسیدند اما به ناگاه و با فیلترینگ تلگرام دنیا بر سر مدیران کانالهای پر مخاطب خراب شد شاید مقایسه اش سخت باشد ولی باور کنید برای کسی که شب و روزش را برای یک کانال تلگرامی گذاشته فیلترینگ چیزی شبیه حادثه پلاسکو میباشد که یک شبه کسب و کار عده ای را نابود کرد.

تجربه نشان داده در زمان پسا فیلترینگ بازدیدهای مطالبی که کانالها میگذارند حدود دو سوم کاهش پیدا کرده زیرا بعضی از کاربران دسترسی به تلگرام را از دست داده اند و بعضی دیگر که با فیلتر شکن به تلگرام وفادار مانده  اند بدلیل مشکلات فیلتر شکنها تایم حضور شان در تلگرام کم شده و کمتر از قبل به تلگرام سر میزنند در این فضا کمتر کسی حاضر است تبلیغات خود را به کانالهای تلگرامی بسپارد و عملا بیزینس ادمینهای تلگرامی به فنا رفته.

اما آینده تلگرام و کانالهای تلگرامی چه میشود آیا کم کم به تعدا افرادی که با فیلتر شکن به تلگرام برمیگردند اضافه میشود و چیزی شبیه قبل از فیلترینگ اتفاق میافتد یا مردم عطای حضور در تلگرام را به لقایش بخشیده و به پیام رسانهای دیگر کوچ میکنند.

اما سوال اینجاست که فرض بر انتقال به یک پیام رسان دیگر و تلاش دوباره ادمینها برای ایجاد کانالهای پرمخاطب چه تظمینی هست که با قدرت گرفتن پیام رسان دیگری حتی یک پیام رسان داخلی سرنوشت تلگرام برایش اتفاق نیفتد؟!

درباره مهندس محسن امام

مدیر مجموعه آل دیجی و صدای تازه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

alldigi.ir